Skip to content

Závecz Kriszti fitness instruktor oldala

Blog

Életmódváltás - az első 5 lépés

Eljutottál addig, hogy szeretnél megszabadulni a felesleges kilóktól, szeretnél fittebb és egészségesebb lenni.

Eljutottál odáig, hogy nem a csodabogyóktól és a "rezgőgépektől" várod a megoldást, hanem aktívan tenni szeretnél a változás érdekében - mozgással és egészséges étrenddel.

Ezzel a döntéseddel az első (és egyben legfontosabb) lépést már meg is tetted. ;)

Most pedig szinte elveszel a hatalmas információtengerben, s elképzelésed sincs, hogyan kezdj bele? Az alábbiakban olyan tippeket szeretnék adni számodra, melyek kifejezetten az elindulásban segítenek. Olyan tanácsok következnek, melyek a probléma túlbonyolítása helyett mindenki számára egyszerűek, érthetőek és megvalósíthatóak.

1. Táplálkozás - A FELESLEGES KALÓRIÁK:

a lehető legnagyobb mértékben iktasd ki étrendedből a hozzáadott cukrot, a finomlisztet, az "agyonfeldolgozott" élelmiszereket, a kalóriatartalmú innivalókat (gyümölcslé, kóla, ice tea). A sültkrumplit, galuskát, krumplipürét cseréld zöldségekre, vega- vagy paleoblogokon rengeteg jó ötletet kaphatsz ehhez (nem kell szükségszerűen az ő étrendjüket követned, csak egyszerűen használd ezt arra, hogy új köret-ötleteket, egészséges alternatívákat kapj).

2. Táplálkozás - "ÁL-EGÉSZSÉGES" TERMÉKEK:

ismerd fel, melyek azok az élelmiszerek, melyeket egészségesnek hirdetnek, de valójában nem azok, ezért fogyasztásukat limitálni érdemes ("Zabfalatok" vagy müzliszelet helyett rágcsálj zöldséget - ezekkel a termékekkel amúgy is gyakran csak pszichológiai éhséget elégítesz ki -, bolti gyümölcsjoghurt helyett natúr joghurtba tegyél valódi gyümölcsöt, túrót. A 100%-os gyümölcslé sem kedvező, ha fogyni szeretnél. Ne félj elolvasni a termékcímkéket, megdöbbentő élmény lesz).

Egészséges táplálkozás és fogyás témakörben sok ellentmondó információval találkozhatsz.

3. Táplálkozás és lélek:

figyeld magad, és tanuld meg felismerni a VALÓDI éhséget. Tényleg éhes vagyok, vagy csak unatkozom / felidegesítettek / szorongok valami miatt? Ha ezek bármelyikefennáll, ismerd fel, hogy ezeket a problémákat az evés csak néhány pillanatra fogja enyhíteni, majd újra maguk alá gyűrnek, ha nem alkalmazol kezelésükre megfelelő - egyéb - módszereket.

4. Testmozgás:

első körben BÁRMI, ismétlem: BÁRMI jó lesz, amihez kedvet érzel. Hiába szólja le mindenki a zumbát, ha eddig nem mozogtál és téged felpörgetnek a latin ritmusok, ott a helyed!! Igazi "macho" sportra vágysz? Nézz el egy funkcionális (TRX, kezdő kettlebell csoport, cross training) vagy csoportos súlyzós edzésre. Szeretsz kerékpározni? Vár a Spinning®! :) Számodra a belső nyugalom megtalálása a legvonzóbb? Menj jógára, BodyArt-ra, Pilates-re. Hidd el, az edzők találkoztak már kezdő vendéggel, a felelős és jól képzett edzők fognak tudni segíteni - ismerik a tipikus félelmeket, korlátokat, és hogy mit lehet egy kezdő vendéggel is biztonságosan megcsináltatni. ;) Ne várj arra, hogy "majd ha jobb állóképességem lesz"... "majd ha jobban nézek ki" - nem, nem! MOST! Ha mozogsz, attól lesz jobb állóképességed, attól fogsz jobban kinézni.

5. Okos kezdés, majd még okosabb folytatás:

ne hagyd, hogy bárki eltántorítson vagy lebeszéljen arról a mozgásformáról, amelyhez kedvet érzel! Tény, hogy egy bizonyos szint után már változtatni KELL, és nem lesz elég, ha csak bicajozol / csak futópadozol / csak zumbázol, és táplálkozásban sem lesz elég önmagában az első három pont. De ez már egy következő szint - először egyetlen célod legyen: VÁLJON LÉTELEMEDDÉ A MOZGÁS, VÁLJON SZOKÁSSÁ, HOGY FIGYELSZ A TÁPLÁLKOZÁSODRA - ennyi. Ha jelentős túlsúllyal küzdesz, az első időszakban már ezekkel az apró változtatásokkal is eredményeket fogsz elérni, amelyek aztán motiválnak majd a továbblépésre.

Van még kérdés? Szívesen segítek. ;)

Categories: Fitnesz 'saláta'

Tags: fogyás, kalória, zsírégetés

Comments: No comments yet

Be the first to comment

Post a comment