Skip to content

Závecz Kriszti fitness instruktor oldala

Blog

7 kérdés, 7 válasz a TRX-ről

Nem titkolt célom, hogy minél többetekben kedvet ébresszek a TRX eszköz (és erre épülő csoportos óráim) kipróbálásához. :) Ezért az alábbiakban mellőzöm a mesét ("már a régi görögök is...") és a mély szakmai részeket - cserébe remélem, hamarosan találkozunk! ;)

1. Még sosem láttam ilyet, MI EZ ?

A TRX egy erős anyagból készített heveder, melynek két szára végén egy-egy fogantyút találsz. A hevedert a középső részénél fel kell függeszteni egy erre alkalmas rögzítési pontra.

A TRX edzés során vagy a fogantyúba "kapaszkodva" végezzük a gyakorlatokat, vagy a lábfejünket / sarkunkat akasztjuk be a fogantyú alatt található kengyelbe. Van, hogy a felfüggesztéssel szembenézve, van hogy annak oldalt vagy háttal állva dolgozunk, ez attól függ, milyen izomcsoportra illetve izomláncra milyen jellegű gyakorlatot szeretnénk végezni.

2. Évek óta nem mozogtam semmit - túl fogok élni egy ilyen edzést?

DSC_9155sfir.jpg

Igen. :) (mondom: IGEN! - de ne higgy nekem, légy szkeptikus, gyere el és győződj meg róla! :) ) A TRX-ben az is jó, hogy szinte teljes mértékben a saját edzettségedhez tudod szabni a terhelés nehézségét. A gyakorlatok nehézsége illetve intenzitása szinte a végtelenségig könnyíthető vagy nehezíthető - annak függvényében, hogy mennyire állsz közel vagy távol a felfüggesztési ponttól, vagy éppen mennyire stabil (vagy éppen instabil ;) ) kiinduló helyzetet veszel fel, vagy milyen tempóban dolgozol.

3. Lányok is járnak az órákra? / Férfiak is járnak az órákra?

Igen. A TRX uniszex eszköz, éljen az egyenjogúság. :)

4.Fogyni szeretnék, jó lesz nekem a TRX?

Igen! :D

I-want-it-all.jpg

5. Mire alkalmas még?

  • mind a szív- és érrendszeri állóképességedet (lihegés nélkül felmenni az 5. emeletre...), mind az izmaid állóképességét (erő-állóképesség) fejlesztheted vele
  • felpörgetheted az anyagcserédet - megfelelő alapok birtokában kőkemény edzéseket végezhetsz TRX-szel
    (megsúgom: alapok nélkül is lehet keménykedni, csak azt nem javaslom, mert sérülés / kiégés lesz a vége).
  • csodaszép felsőtestet formázhatsz vele (hölgyeknek finoman formás karok-vállak, férfiaknak izzó bicepszek, miegymás ;) )
  • az alsótest alakformálásában, tónusfokozásában is rengeteget segít (számtalan "finomabbnál finomabb" :D guggolás- és kitörésvariáció valósítható meg TRX-szel).
    (ha JELENTŐS izomtömeget szeretnél alsótestre "felpakolni", akkor nem úszhatod meg a konditermet, de a TRX-alapú edzésekből ez esetben csak profitálhatsz!).
  • megerősíti a core izmaidat (törzs- és törzs környékén található izmok, melyek testünk erőközpontját képezik). Ezt a kifejezést ("core izmok") úton-útfélen hallani manapság, de szerencsére nem csak felkapott buzzword: ezen izmok megfelelő fejlettsége segít számos sérülés, mozgásártalom elkerülésében, és abban, hogy minden egyéb mozgásformában is jobb teljesítményt nyújthass. Védik a gerinced egészségét, segítenek elkerülni a derék- és hátfájást.
  • funkcionális - azaz a hétköznapi életben és más mozgások során is hatékonyan működő - izomzatot eredményez.

6. Mit vigyek magammal az órára?

Kényelmes sportruházatot, cipőt, vizet, esetleg kis törülközőt.

7. Így már teljesen kedvet kaptam, mostazonnalidenekemazoroszlántis TRX-ezni akarok nálad. Hol tehetem meg?

Lásd a főoldalamon mindenkori aktuális órarendemet... :)

Categories: TRX

Tags: TRX, kezdő

Comments: No comments yet

Be the first to comment

Post a comment